Aanleiding Een organisatie die waterwegen beheren en ontwikkelen, beheert circa 250 bruggen, sluizen en watermanagementobjecten. Een groot deel van deze objecten wordt lokaal bediend. De [...]
Aanleiding SecuRadar is ontwikkeld tijdens de SBIR-innovatiecompetitie in 2016 die georganiseerd is door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Vraag Gemeenten willen hun informatiepositie in [...]
Aanleiding Een waterschap met een eigen bediencentrale voor de zuiveringsinstallaties heeft veel inzicht gebracht in de toepassing van nieuwe technologie. Zo zijn er beelden ontstaan over de [...]
Aanleiding In het Landelijke programma iCentrale wordt een multidomein controlecentrum gerealiseerd met geïntegreerde diensten voor stuur- en bedientaken, zoals verkeersmanagement, tunnelbewaking [...]
Aanleiding Om het spoorverkeer beter bij te sturen en calamiteiten snel en adequaat af te handelen, heeft een openbaar vervoersbedrijf een operationeel controlecentrum ontwikkeld. Vraag Hoe kan [...]
Aanleiding Een overheidsorganisatie heeft vijf verkeerscentrales. Een van de verkeerscentrales is gehuisvest in een voormalige en omgebouwde zoutloods. Dit is geen houdbare situatie. Er dient een [...]
Aanleiding Een provincie in Nederland wil alle beweegbare 66 bruggen en sluizen in de provincie 24/7 op afstand bedienen vanuit een beperkt aantal centrales. De provincie verwacht op deze wijze [...]
Aanleiding De korpschefs van de politieregio’s zijn met de brandweer en de regionale ambulancevoorzieningen een onderzoek gestart naar manieren om slimmer en efficiënter te werken op een [...]
Aanleiding De centrale verkeersleiding (CVL) van een openbaar vervoerbedrijf heeft een breed takenpakket. Het gaat in eerste instantie om de verkeersleiding van bus, tram, metro en ferry. En [...]