Aanleiding Er is een toekomstvisie ontwikkeld voor een havenbedrijf. Deze visie heeft betrekking op onder andere de bezetting, de manier van werken en de dienstverlening van het havenbedrijf. De [...]
Aanleiding Een verkeerscentrum is verantwoordelijk voor de verkeersleiding op snelwegen. De huisvesting van het centrum is sterk verouderd en extra videosystemen moeten worden toegevoegd. Een [...]
Aanleiding Een luchthaven wil een Airport Operations Centre bouwen. Het doel van het APOC is de operationele diensten beter te laten samenwerken. Deze diensten spelen een rol in het primaire […]
Aanleiding Een overheidsorganisatie heeft vijf verkeerscentrales. Een van de verkeerscentrales is gehuisvest in een voormalige en omgebouwde zoutloods. Dit is geen houdbare situatie. Er dient een [...]
Aanleiding Een organisatie die waterwegen beheren en ontwikkelen, beheert circa 250 bruggen, sluizen en watermanagementobjecten. Een groot deel van deze objecten wordt lokaal bediend. De [...]
Aanleiding Een waterschap heeft een tiental zuiveringsinstallaties die grotendeels onbemand kunnen draaien. Bediening vindt overdag plaats, bewaking is ook op afstand met consignatiediensten. [...]
Aanleiding Om de dienstverlening aan de scheepvaart te verbeteren, heeft een havenbedrijf eind 2011 de werkwijze van het havencoördinatiecentrum (HCC) grondig gewijzigd. De belangrijkste [...]
Aanleiding In de bouw wordt een maximaal tilgewicht van 25 kilogram (50 kg met twee personen) gehanteerd. Standaard gipskartonplaten wegen al gauw 28 tot 35 kg per plaat. De monteurs […]
Aanleiding SecuRadar is ontwikkeld tijdens de SBIR-innovatiecompetitie in 2016 die georganiseerd is door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Vraag Gemeenten willen hun informatiepositie in [...]