Aanleiding Een organisatie die waterwegen beheren en ontwikkelen, beheert circa 250 bruggen, sluizen en watermanagementobjecten. Een groot deel van deze objecten wordt lokaal bediend. De [...]
Aanleiding Een waterschap heeft een tiental zuiveringsinstallaties die grotendeels onbemand kunnen draaien. Bediening vindt overdag plaats, bewaking is ook op afstand met consignatiediensten. [...]
Aanleiding Om de dienstverlening aan de scheepvaart te verbeteren, heeft een havenbedrijf eind 2011 de werkwijze van het havencoördinatiecentrum (HCC) grondig gewijzigd. De belangrijkste [...]
Aanleiding De luchtverkeersleiding wil een groot aantal technische vernieuwingen doorvoeren in de werkplekken van luchtverkeersleiders. Deze innovaties hebben veel impact op hun werk. Er komen [...]
Aanleiding Een waterschap met een eigen bediencentrale voor de zuiveringsinstallaties heeft veel inzicht gebracht in de toepassing van nieuwe technologie. Zo zijn er beelden ontstaan over de [...]
Aanleiding Het project ‘Modernisering Objectbediening Zeeland’ (MOBZ) betreft de vernieuwing en modernisering van technische installaties van acht sluiscomplexen en vijf bruggen in Zeeland. [...]
Aanleiding In het Landelijke programma iCentrale wordt een multidomein controlecentrum gerealiseerd met geïntegreerde diensten voor stuur- en bedientaken, zoals verkeersmanagement, tunnelbewaking [...]
Aanleiding De metrolijn van een openbaar vervoerbedrijf is afgelopen jaren gerenoveerd. Doel was onder andere het verhogen van de (brand)veiligheid van het tunneltracé door het aanbrengen van [...]
Aanleiding De operationele wegverkeerscentrale in Helmond heeft behoefte aan een heldere bedienfilosofie, wijze van werken, ontwerp en passende inrichting. Naast de operationele centrale was er [...]