in Smart Health

Een stap verder dan LEAN

De zorg staat voor grote uitdagingen en verandert in rap tempo. We worden ouder en mondiger. De complexiteit van de zorg neemt toe. Kostenbeheersing wordt steeds belangrijker. Tegelijkertijd biedt nieuwe technologie allerlei kansen om het werk anders te organiseren. Als klant of patiënt verwachten we ondertussen een robuust zorgsysteem, dat foutloos werkt en meer patiëntgericht is.

Deze veranderingen in zorgvraag en -aanbod stelt nieuwe en hogere eisen aan de zorgverstrekker, het gebouw en de ICT voorzieningen. We zien dat werkdruk en de fysieke belasting een steeds grotere wissel trekt op de organisatie. Administratieve druk lijkt toe te nemen en de tijd die beschikbaar is voor de patiënt komt in het gedrang. Daar willen wij bij helpen.

Duurzaam LEAN in de zorg

Wij richten ons daarom op duurzaam lean in de zorg. Hiermee bedoelen we dat we de processen en de zorgomgeving zo ontwerpen dat zorgverleners zich volledig kunnen richten op datgene waar ze voor zijn opgeleid: zorg verlenen.  Lean richt zich traditioneel op het maximaliseren van klantwaarde, door niet waarde toevoegende activiteiten te reduceren. Doelen zoals minder bewerkingstijd en wachttijd worden dan vaak genoemd. Duurzaam lean gaat echter veel verder. Wij kijken juist naar de impact van de veranderingen op de mens en de werkbelasting, en zorgen dat we processen en technologie ontwerpen waarmee mensen met plezier en bevlogen aan de slag kunnen. Dat noemen wij duurzaam!

Wilt u de patiënt én de zorgverlener centraal stellen? Neem contact op met Nicolien de Langen

Foto: nursingschoolsnearme.com

0
Zorg voor de bezoeker: vroeger en nu