In verschillende organisaties begeleiden wij bedrijfsbrede veranderingen in werkwijze en cultuur. Ook op het gebied van veilig werken. Dit doen we samen met medewerkers, leidinggevenden en [...]
Met de Nationale Enquête Brug- en Sluiswachters onderzoeken we hoe brug- en sluiswachters hun werk ervaren. Factoren die essentieel zijn om het werk van brug- en sluiswachter goed uit te […]
Afgelopen jaren zijn veel ziekenhuizen overgestapt op een nieuw elektronisch patiëntendossier (EPD). Dit vraagt de nodige tijd van medewerkers die al krap in hun tijd zitten. Bovendien zijn de [...]
Sinds 8 juni 2017 is vhp ISO 9001 gecertificeerd. Waarom is deze keuze gemaakt? Wat betekent het voor ons en onze klanten? Marike Rupert ging het gesprek aan met collega Jan […]
Op 28 november organiseerde vhp human performance op de TU Delft een themamiddag speciaal voor arbocoördinatoren van ziekenhuizen. Al snel bleek dat dit een verzamelterm is voor de aanwezige [...]
Veel vaarwegbeheerders introduceerden de laatste jaren het principe ‘ritsend bedienen’. Het doel hiervan is om op een zo efficiënt mogelijke manier twee objecten (bruggen of sluizen) te bedienen. [...]
Deze maand is de Nationale Enquête Brug- en Sluiswachters van start gegaan. Via deze enquête onderzoeken we hoe brug- en sluiswachters hun werk ervaren. Dit geeft inzicht in belangrijke trends en [...]
Uitkeringsinstantie UWV concludeerde in juni van dit jaar al dat het aantal arbeidsongeschikten in 2016 opvallend is toegenomen. De instroom in de WIA, Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen, [...]
Samen met de partners uit het programma iCentrale en CROW heeft vhp human performance een zogenaamde iBedienfilosofie uitgewerkt tot een landelijke standaard voor gemeenten en provincies. De [...]
Zoals dit artikel van de NOS beschrijft, maakt een onderzoek onder 17000 verpleegkundigen duidelijk dat het de spuigaten uitloopt. Oorzaken die verpleegkundigen voor hun werkdruk noemen zijn de [...]